Mad Team Racing

Hledej na stránce

Přejdi na obsah

6.závod Hobby Autocrossu - AKR Autocross Generali Cup 2011

Média > 2011 > Fotogalerie

Po týdnu od Úpice se jel další závod seriálu AKR. Tentokráte s číslovkou 6. Počasí bylo nezvykle teplé a 30°C na slunci je v tuhle roční dobu spíš výjmečných. Trať byla sice upravena bránami, ale nedostala svůj čas na "uležení". Po prvních trénincích opět vylezly díry, speciálně v horní zatáčce. Spodek trati byl oproti tomu dostatečně srovnán, že už netvořil takovou tvarovou kombinaci na převrácení vozu.

Většina pořízených fotek bude zase z boxů a horní části trati , ale nebojte videa to plně nahrazují. Organizačně byla atmosféra uvolněnější, než poslední dva závody AKR, a den jsme si celkem užili. Jedna změna se přeci konala, a to podávání protestu. Protest bude podávat pouze závodník a ne jeho doprovod, tak POZOR. Opět byla provedena úprava počtu kol v rozjížďkách a osobně můžu říct , že to mělo dva efekty: ten první, negativní byl samozřejmě časový - závod se tímto protáhl někam za 18 hodinu. Druhý byl zajímavější - poslední kolo z rozjížďky bylo vždy nějak začarované. Vozy umíraly a vedoucí jezdci stráceli vedení...

Samotný efekt vymírání (vozů) byl asi nejvíce patrný ve skupině N, kdy považte, z 5ti vozů dojel pouze jeden. Trať se obnažila zase až na kost a počlo umírání. Nepomohlo ani uchycení motoru na tvrdo (dle předchozích rad) , nebo spíše jen oddálilo kolaps vozu. U našeho závodníka Jakuba Saidla - Renault R5 200 vypověděla již 3(!) převodovka a Kuba, jako předposlední z Nek musel odstavit svůj vůz.

Ve spodní části trati se jel opět vložený závod v rodeocrossu. A opět nás to nechávalo chladnými. Nezajímavá vložka do celkem povedeného i když delšího závodu. Ono sledovat dva vozy, jak se v dolní části honí na (tuším) 15 kol, nebylo nic ke koukání. Zlaté 4kolky minulou akci v úpici.

Teď něco týmových zpráv:

Z Mad-teamu jely tentokrát
3 vozy. Vítězslav Křížek s vozem Renault Clio Williams č.21, Josef Rükr na voze Lada Žiguli 300 a
Jakub Saidl na voze Renault R5 č.200. Posledně jmenovaný, jak již víte, byl nucen odstoupit pro poruchu převodovky. Víťa si dojel pro krásné druhé místo ve skupině C a Pepa pro čtvrté ve skupině B. Ve vloženém závodu mechaniků zazářil Jarda Valášek s druhým místem.

Na Žigulu byly provedeny drobné úpravy. Mohutný vzduchový filtr "čumí" nad kapotu a spolu s chromovým štítem tak tvoří nepřehlédnutelnou součást vozu.

Ladislav Saidl poté, co již druhý závod nezávodil,byl požádán Autoklubem Radeč , aby dělal praporkáře v horní zatáčce. Po zjištění, že je málo organizátorů toto přijal. Jak můžete vidět, už se cvičil, jak bude rozdávat ty černé vlajky

Postřehy od minula:

Novinku (plošinu) v dokumentování závodu vidět nebylo.Asi
není potřeba chránit jezdce, jak bylo minule řečeno.Stejně tak ani lešení . A jak vidíte, bez něj to šlo před tím a jde to i po něm. Citelně ubylo organizátorů, ale na druhou stranu organizace tentokráte nějak fungovala. Potěšující byl rozpis rozjížděk včetně vyobrazení umístění na startovním roštu.
Trať i přes úpravy udělané téměř následně po minulých závodech nebyla připravená na ten další nápor a stačí pár kol tréninků a vylezly opět
vytlučené díry. Holt to budeme muset vydržet ještě jeden závod, aby trať mohla po následné úpravě celé zimní období odpočívat a náležitě spojit všechny vrstvy….Ještě odbočím, taková zajímavost, nevěřil bych, co dokáže pořádná díra (hrbol) udělat s autem jako je žigul a kam až pořídí zatlačit přední kola. Dokonce i guma s duší musely ustoupit hmotě, která na ně dolehla.

Co se týče ostatních týmů, stále fandíme MJMku. Mají velice dobrý tah na branku ,ale ve finále to je fakt o nervy. Obrovskou smůlu měl Tomáš Neužil č.71, když při finálové jízdě převrátil svůj vůz. (více ve videosekci). Samotných bouraček ubylo, respektive aut, co šly přes střechu. Je to díky ,již zmiňované , úpravě trati od cíle do zatáčky u kravína….a za to dáváme AKR plus.

Hodně zajímavých momentů bylo v průběhu dne natočeno videokamerami., a to jak palubními
Kodaky mini , tak i dospělými od trati. Jejich výběr a nějaký ten komentář vám přineseme ve Videosekci tohoto závodu. Pokud se chcete dozvědět víc, nahlédněte sem.

Jan Rükr 19.9.2011


Novinky | Mad Team | Naše stroje | Média | Download | Odkazy | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku