Mad Team Racing

Hledej na stránce

Přejdi na obsah

Diskvalifikace Ladislava Saidla z 3. závodu AKR Autocrossu Generali cup 2011

Média > 2011 > Video

Je nám líto, že takovou záležitost jakou je diskvalifikace závodníka musíme řešit právě tady, ale chápeme to jako křivdu a je nám líto, že protistrana na argumenty syšet nechce. Tak snad Vy , návštěvníci a sympatizanti Mad Team Racingu si uděláte obrázek o celé situaci a posoudíte sami, nezaujatě , co se stalo a jaké zavěry z toho celého byly vyvozeny.

Následující
video je pořízené kamerkou Kodak mini z interiéru vozu Ladislava Saidla

Komentář k videu:

Je odstartována finálová jízda
skupiny B a vedoucí pozice se ujímá vůz s číslem 23 následuje ho 77 a nakonec 299. Vozy projíždějí horní zatáčku 0:16 a řadí se 0:24 v táhlé skoro rovince směrem ke dvojté zatáčce u startu. Ladislav Saidl jede vnitřkem zatáčky a vůz číslo 77 venkem. 0:27 Brzdí a v 0:28 dochází ke střetu. Zde se vynořuje argument traťového komisaře, že náraz šel takzvaně na dveře, což není pravda . Kamera ve voze snímá bohužel jen omezený úhel, ale i z toho se dá odvodit místo nárazu obou vozů-viz následující obrázek.

Úhel je omezený pouze na polovinu kapoty Saidlova vozu , proto si musíme uvědomit ještě hmotu, která není na první pohled vidět. Pohybová energie udělená vozu 77 nárazem odpovídá vybočovacímu manévru používanému policií při stíhání ukradeného auta. To znamená náraz okolo zadního kola. Když k tomu připočtete, že řidič ve voze 77 měl již zatočená kola, tak odhození zadní části jeho vozu s mírným nakloněním dává smysl. Při střetu "na dveře" by možná celý incident pořadateli ani nebyl zaznamenán.

Celá situace nafocená " z venku" fotografem Josefem Červeným.

I z těchto obrázků je zřejmé, že vozy nešly na dveře.

Záznam pokračuje a v
0:29 zjišťujeme, že Ladislav Saidl zastavuje a nechává vůz 77 , aby srovnal stopu v souladu s pravidlem nemít z incidentu nějakou výhodu a poté vyráží až za ním. V 0:36 uplatňuje výhodu zkrácení jednoho kola a vjíždí na zkratku. V 0:45 horní zatáčce prokazatelně zdvíhá jeden z pořadatelů černobílou vlajku " napomenutí".

A následně v 0:57 v prostoru cíle (což nechápeme) zdvýhá ředitel závodu s gestem "ty" černou vlajku "diskvalifikace".

To je ten moment, kdy za jeden "neprokázaný střet" (technickým komisařem na rozpravě avizovaný a dle jeho slov tvrdě postihovaný střet -na dveře-) dostal závodník 2 tresty v podobě dvou vlajek a následné diskvalifikace.
______________________________
Nutno podotknout, že ve finálové rozjížďce
skupiny N chvíli před tím, byl za PROKÁZANÝ střet vedoucího vozu č.200 a vnitřní stranou do jeho dveří natlačeného vozu č. 43 ,který se po vytlačení ujímá vedení ,udělen jezdci vozu 43 černobílý prapor "napomenutí" a následná ztráta místa a bodů ve finálové jízdě.

Ten nepoměr a rozpor prostě nechápeme.

Vše završuje rozhodnutí neudělení 3tího místa ve skupině B, přestože by po diskvalifikaci Ladislava Saidla toto místo náleželo dalšímu v pořadí , a tím je nedokončivší Josef Rükr. Já nevím jak vy, ale fair-play, dostala minimálně v tomto případě hódně na prdel.





_____________________________________________

Ještě perlička. Co říkají pravidla AK Radeč
o signalizaci


23.8 Černobílý prapor – napomenutí
jezdce před vyloučením z rozjížďky.
Signalizace je prováděna vlajkou v klidu.

23.5 Černý prapor – vyloučení
jezdce z rozjížďky. Jezdec neprodleně opustí trať.
Signalizace je prováděna vlajkou v klidu.

vše se můžete
dočíst zde.

_____________________________________________

Pokud jste byly účastníky incidentu zde popisovaného, popřípadě "dohry" v podobě názorové výměny mezi jezdcem a pořadateli,nebo máte nějaké fotky či záznam, Napište nám a my vaši verzi zde zveřejníme.
K tomu můžete využít zde přiložený formulář.

Jan Rükr 6.7.2011

Vaše reakce
(Pokud příspěvek neobsahuje sprostá slova neupravujeme jej)

Jiří Drahovzal
(alias Vitamín)
Technický Komisař
Autoklub Radeč

Jelikož neznáte sami pravidla a nerespektujete je,včetně toho že Vám chybí sportovní duch,nemá smysl Vám cokoli posílat.Ten kdo neumí přijmout rozhodnutí ředitele závodu ,at je jakékoliv ,ani tak dlouho po závodě je pro mě jen někdo málo chápavej,kdo neumí využít pul hodinu po finále ,aby se obhájil formou oficiálního protestu.To jsou jen pravidla která máte znát. Tato reportáž je jen víplod Vaší drzosti ,nechat ji na stránkách AK RADEČ v odkazu.Vaše aktivity pouze přispívají k rozvracení AK RADEČ.VÝSLEDEK TAKOVÉ NEFÉROVÉ ČINNOSTI JE NA STRÁNKÁCH KOSICKÝCH ZÁVODŮ V HUMPOLCI.

Mad Team Racing

Je nám líto, že to vidíte takto. Protest byl podán, dokonce i v limitu po závodu ,ale nebyl písemě, přiznáváme, bohužel se minul účinkem se slovy "Buď rád, že tvůj kluk vyhrál" . Nezpochybňujeme, že se ten "šťouchanec" nestal, jen kritizujeme následný postup, kdy byly za tento incident prokazatelně vystaveny 2 vlajky (což bylo 15.7.2011 vysvětleno nekoordinovaností vlajkařů na trati). Dobrá, bylo nám vysvětleno, že jezdec Saidl měl dostat okamžitě černou vlaku - OK. V tom případě černá vlajka podle pravidel AKRADEČ (bod 23.5) znamená pouze vyloučení z rozjížďky (bereme i případnou strátu bodů z této rozjížďky). V tom případě měl stále Ladislav Saidl dosáhnout na 3tí místo v kategorii B. Překvapující rozhodnutí že černá vlajka je snad diskvalifikace ze závodu a že Ladislav Saidl nedosáhne ani na třetí místo, mělo toto patřit následujícímu v pořadí Josefu Rükrovi...Nestalo se! Takže to bylo 3stupňové selhání - signalizace vlajkami, symbolika vlajek /pravidla AKR a neudělení 3tího místa bez zjevného důvodu).
Tato reportáž (diskvalifikace) v odkazech na stránkách AKRadeč není, to se hluboce mýlíte. Je tam pouze odkaz na stránky Mad Team Racing a naši fotogalerii.(Úvodní stránka AKR 2.6.2011 - Všeobecné informace). Nemůžete zakázat návštěvníkům svobodně se pohybovat po našich stránkách. (19.7.2011 - Všechny stopy v podobě odkazů na mad-team včetně stavby závodního speciálu byly funkcionáři vymazány ze stránek Autoklubu Radeč )
Upřímně nevíme o jakém rozvracení AK Radeč mluvíte, ale tyto stránky( mad-team.cz) jsou
placené soukromými osobami, které zde vyjadřují svůj svobodný názor, takže o nějakém podkopávání nemůže být řeč. Pro neznalé, snad jen doplníme, že Jan Rükr (ano -webmaster AKRADEČ) složil svou funkci, aby snad nedošlo byť jen k domělému střetu zájmů. Bude se nadále věnovat mad-team webu a nechá funkcionáře AK Radeč plně řídít jejich klubové stránky.
Poznámky o férovosti a sportovním duchu necháme bez komentáře.


Novinky | Mad Team | Naše stroje | Média | Download | Odkazy | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku