Mad Team Racing

Hledej na stránce

Přejdi na obsah

Cenová kalkulace

Naše stroje

Tak , je to tady. Zde se dozvíte, co v průměru stojí takový hobby autokrosový sport, když ho provozujete poctivě a opravdu jdete podle technických předpisů a svůj vůz opatříte všemi potřebnými fičurami. Takže začínáme. První tabulka ukazuje náklady vydané na potřebné věci k přestavbě jednoho normálního vozu na závoďák. Dá se všeobecně aplikovat na jakékoliv vozidlo, získané za účelem závodění :)

Náklady všeobecně potřebné k závodění v Hobby autocrossu

Zajištění kapot (spojovací materiál - <oko+háček+závlačka>) - Rozpočítáno v průměru na jeden vůz

170.-Kč

Mříž do dveří řidiče (průměr drátu 3mm , oko 2x4cm)

120.-kč

Plechová cedulka na střechu pro startovní číslo - Rozpočítáno na jeden vůz

80.-kč

4-bodový pás (získaný z www.speedpro.cz)

1140.-kč

Bezpečnostní rám
3 x 6 metrů bezešvé trubky průměru 38mm tlouštky stěny 3.2mm. Po svaření rámu popsanem v sekcích jednotlivých vozů vznikne odpad ~30cm. (U Žigulu vznikl zbytek 1,2m z důvodu pouze jednoduché podélné výztuhy v prostoru dveří řidiče) (trubky pořízené v Nypru)

1840.-kč

Upevňovací desky 6kusů 10x10cm tloušťky 3mm

200.-kč

Svařovací materiál (tryska, svařovací drát) - Rozpočítáno v průměru na jeden vůz

170.-kč

Táhlo odpojovače

135.-kč

Odpojovač (dvoupolový)

194.-kč

alternativa - Odpojovač (šestipolový)

~360.-kč

Mlhovky potřebné na brzdová a poziční světlo (3 x 60.-kč)

180.-kč

Elektro materiál potřebný k zapojení odpojovače a světel (měděné lanko+oka)

433.-kč

Takže suma sumárum se dostáváme na částku 4662.-kč (4828.-kč) za materiál potřebný k přestavbě, za předpokladu, že máte "zdravý" vůz k tomu určený, počítáno bez práce. Ta obnášela 4x sobota a neděle + zhruba 5 hodin týdně navíc po pracovní době.

Další náklady jsou spojené s úpravou vozu tak, aby byl zapamatovatelný. Jde o takzvaný fun-faktor, nebo stupeň recese v rámci bezpečnostních pravidel.

Náklady potřebné na Fun-faktor

Materiál na křídlo (Pro žigula)

800.-Kč

Samolepky startovních čísel a našich firem - rozpočítáno na jedno vozidlo

333,-kč

Samolepky týmu (Mad Team Racing)

150.-kč

Materiál potřebný k přestříkání vozu (ředidlo, 3x 4kg pixly barev, krycí papírové pásky)
rozpočítáno na jedno vozidlo

1000.-kč

Tím bohužel náklady na závodění nekončí. Aby vůz byl akceschopný, tak stejně musíte do něj nějakou sumu nacpat. Říkejme tomu revitalizace vozu pro akceschopnost na trati. V nejjednodušším případě to obnáší alespoň výměnu náplní, kompletní revizi všech potřebných systémů a pořádné pneumatiky.U nás to bylo trochu víc než jen základní údržba.

Náklady na revitalizaci a akceschopnost Žigula - 300 Mad Devil

Oprava motoru: Napínák+kladky

640.-kč

Údržba motoru: 4l motorového oleje + filter (~280.-kč +130.-kč)

~410.-kč

Údržba převodovky a diferenciálu: Převodový olej - 1.5l , olej do diferenciálu - 1.5l

~255.-kč

Generální oprava přední nápravy a uložení kardanového hřídele

2100.-kč

4x tlumič pérování

3250.-kč

Pneumatiky: 2 Tiptyre + 2x Vraník (2300.-kč + 1920.-kč)

4220.-kč

Náklady na revitalizaci a akceschopnost Opla - 299 Mad OK

Náklady zatím nebyly vyčísleny

***.-kč

Náklady na revitalizaci a akceschopnost Renaulta - 200 Mad R5

Náklady zatím nebyly vyčísleny

***.-kč

Náklady na revitalizaci a akceschopnost začaly být v kurzu poté, co se závody změnily na bezkontaktní a zvýšila se životnost vozu na víc než jen dvě rozjížďky. Při takovýchto nákladech platí, že vůz MUSÍ přežit alespoň jednu sezónu. Už neplatí, že se vrako -vůz uschopnil jen tím, že se do něj nalil benzín a nastříkaly se na kapotu grafitty, jako to praktikoval náš tým na začátku minulé sezóny (2010). Zdroje, kde brát vozy pro přestavbu se tenčí a výkup šrotu začíná být také zajímavý, proto vůz vhodný pro přestavbu na hobby závoďáka může klidně obnášet částku 5000.-kč.

Doufám, že jsme vás tímto neodradily od
autokrosového sportu v jeho nejamatérštější podobě. Všechny ty náklady jsou povětšinou jednorázové a vám potom bude stačit na voze dělat jen běžnou údržbu.Jinak můžu směle tvrdit, že všechny ty náklady jsou yvyváženy zábavou a týmovým duchem, který je cítit při závodu.

Tak , Sportu zdar Jan Rükr 26.4.2011

Novinky | Mad Team | Naše stroje | Média | Download | Odkazy | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku